نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان و معرفی همه ی امکانات آن

نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان و معرفی همه ی امکانات آن

۵ روش جدید بازاریابی و افزایش فروش

بزرگ شدن اقتصاد و راحت‌تر شدن فرآیند ورود به بازارها، باعث شده است که رقابت بین کسب و کارهای مختلف برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود، بسیار شدیدتر از قبل شود. روش‌های بازاریابی سنتی، دیگر خیلی موثر نبوده و نمی‌توانند سهم کسب و کار شما را از بازار، به درستی تامین نمایند. در این شرایط مهم است که همواره آپدیت باشید. یعنی همیشه در مورد جدیدترین روش‌های بازاریابی و افزایش فروش آگاهی لازم را کسب نموده و در حد امکان آن‌ها را به کار بگیرید.

در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته و جدیدترین روش‌های بازاریابی و افزایش فروش را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  

1)     بازاریابی اجازه‌ای

قطعا برای شما نیز پیش آمده است که مشغول تماشای برنامه‌ی تلویزیونی محبوب خود هستید و ناگهان با تبلیغاتی مواجه می‌شوید که باعث قطع این برنامه می‌شوند و تا حدودی برای شما ناخوشایند هستند. یا مثلا مشغول مشاهده‌ی یک وبسایت هستید که ناگهان چند تبلیغ اینترنتی به صورت پاپ‌آپ بر روی نمایشگر شما باز شده و به نوعی مزاحم کار شما می‌شوند. این نوع تبلیغات که به تبلیغات وقفه‌ای مشهور است، گونه‌ای از روش‌های بازاریابی سنتی است که متاسفانه هنوز هم به مقدار زیادی رواج دارد.

تحقیقاتی که اخیرا توسط یک موسسه تحقیقاتی به نام موسسه یانکلوویچ انجام شده‌است نشان می‌دهد که هر فرد به طور متوسط، سالانه در معرض یک میلیون پیام تبلیغاتی قرار می‌گیرد. یعنی در هر روز ۳۰۰۰ تبلیغ مختلف به سمت هر انسان گسیل می‌شود که عدد بسیار قابل توجهی است. همین افزایش سرسام‌آور حجم تبلیغات باعث شده است که بسیاری از این پیام‌های تبلیغاتی دیگر مثل سابق اثرگذار نباشند و به راحتی توسط مخاطبان نادیده گرفته شوند. این نوع تبلیغات بسیار برای مخاطب آزاردهنده بوده و معمولا بازدهی کمی دارد. گاهی حتی ممکن است که اثر عکس داشته باشد و به اعتبار برند ضربه بزند.

با توجه به این مسئله، امروزه روش جدیدی برای بازاریابی ابداع شده که به بازاریابی اجازه‌ای مشهور است. این نوع بازاریابی، مزاحمتی برای مخاطبان خود ایجاد نمی‌کند. در واقع، مخاطبان خودشان به شما این اجازه را می‌دهند تا برای آن‌ها تبلیغات ارسال نمایید. ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا باید مخاطبان این اجازه را به شما بدهند؟ در پاسخ باید گفت که آن‌ها فقط در صورتی به شما این اجازه را خواهند داد که منفعتی برایشان داشته باشد. این منفعت می‌تواند محتوای خوب، یا پیشنهاد خاصی باشد که شما به آن‌ها می‌دهید. برای موفقیت بیشتر در این زمینه، لازم است که به نکات زیر اوجه بفرمایید.

نکات مهم

·        از ارائه پیشنهادات و وعده‌هایی که قادر به عمل کردن به آن‌ها نیستید، اکیدا خودداری فرمایید. مثلا اگر قول می‌دهید که هفته‌ای یک پیامک تبلیغاتی برای مخاطب ارسال نمایید، حتما دقت داشته باشید که این عدد هیچ‌گاه بیشتر از یک نشود. چرا که همین مسئله ساده نیز می‌تواند باعث سلب اعتماد مشتری و ضربه به اعتبار برند شما شود. در این صورت، مشتری به راحتی شما را کنار خواهد گذاشت و به سراغ رقبایتان می‌رود.

·        همواره سعی کنید که بفهمید مخاطب بیشتر از همه به چه چیزی نیاز دارد و به دنبال چیست. این کار را می‌توانید از طریق روش‌های مختلف و با تهیه پرسونا انجام دهید. سپس منافع خود را جوری تنظیم کنید که با منافع مشتری در یک راستا قرار گیرد تا بتوانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم منافع خود را تامین نموده و هم با برطرف کردن مشکل مشتریان، اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

·        قدم به قدم پیش بروید. ست گودین، نویسنده‌ی کتاب بازاریابی اجازه‌ای، که به نوعی مبدع این روش نیز محسوب می‌شود، در کتاب خود می‌گوید که بازاریابی اجاره‌ای فرآیندی است که در آن، ابتدا فرد غریبه به یک فرد آشنا تبدیل شده و سپس این فرد آشنا تبدیل به یک مشتری می‌شود. از همین رو، این که انتظار که داشته باشید مخاطبانی که تازه با کسب و کار شما آشنا شده‌اند، به سرعت تبدیل به مشتری شده و از شما خرید نمایند، کاملا اشتباه است. شما باید مرحله به مرحله برای افزایش اعتماد آن‌ها به خودتا برنامه‌ریزی نمایید. به هر میزان که اعتماد مخاطبان افزایش یابد، سود بیشتری عاید کسب و کار شما خواهد شد. این نوع بازاریابی شاید کمی سخت و دیربازده باشد، اما در عوض، مشتریان حاصل از آن وفاداری بسیار زیادی داشته و سود بیشتری برای شما به بار خواهند آورد.

2)   استفاده از ویدئو

به جرات می‌توان گفت که ویدئو محبوب‌ترین پلتفرم رسانه‌ای مردم در چند دهه اخیر بوده است. این محبوبیت پس از گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی چند برابر شده و کمتر کسی را به خصوص در میان جوانان، می‌توان یافت که بخش زیادی از زمان خود را در روز، صرف مشاهده انواع ویدئو نکند. از همین رو، باید دانست که موثر‌ترین پلتفرم برای انتقال یک پیام نیز، ویدئو است.

اکنون در زمینه بازاریابی نیز، ویدئو حرف اول را می‌زند. در چند سال اخیر، ویدئو مارکتینگ به مرور تبدیل به یک ابزار فوق‌العاده قوی برای بازاریابی و تبلیغات شده است و یکی از ارکان اصلی بیشتر برنامه های بازاریابی است. یک ویدئوی جذاب، بهتر از هر متن و تصویری می‌تواند با مشتری ارتباط برقرار کرده و او را ترغیب به انجام کاری کند. بهت است بدانید که جذابیت ویدئو، چه از لحاظ محتوا و چه از نظر ساخت، بسیار مهم است و تاثیر زیادی در میزان انتقال پیام دارد.

3)  تخفیف

گرفتن تخفیف از فروشنده، هر خریدی را لذت بخش می‌کند. سعی کنید که تا جای ممکن، مشتریان خود را از این لذت بهره‌مند نمایید. این موضوع کمک خواهد کرد تا تجربه خوبی از ارتباط با کسب و کار شما، در ذهن مشتریان نقش ببندد و در آینده هر گاه با برند شما برخورد می‌کنند، ناخودآگاه بخشی از آن لذت را دوباره احساس نمایند.

بهتر است که برنامه و روش مشخصی برای این کار داشته باشید. باید بدانید که چه چیزی را، با چه مقدار تخفیف و در چه زمانی عرضه کنید. مقدار تخفیف اگر خیلی زیاد باشد، ممکن است که مشتری را نسبت به اصالت کالا یا صداقت شما در تعیین قیمت بدبین نماید و اگر مقدار آن خیلی کم باشد، عملا انگیزه چندانی در مشتریان برای اقدام به خرید ایجاد ننموده و احتمالا تاثیر چندانی بر افزایش فروش محصولات شما نخواهد گذاشت. لذا مهم است که میزان تخفیف حتما منطقی باشد.

از تخفیف می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. مثلا می‌توان به این روش، میزان فروش یک کالای خاص را که استقبال چندانی از آن نشده است، بالا برد و به نوعی از شر آن خلاص شد. همچنین، با استفاده از تخفیف می‌شود مشتریان جدیدی جذب کرده و افراد بیشتری را با کسب و کار و برند خود آشنا کنید. چنانچه فروش کالای خاصی مدنظرتان نیست، می‌توانید از کوپن‌ها و کدهای تخفیف نیز استفاده نمایید. به این صورت که، به مشتری اجازه دهید تا بتواند هر آنچه میخواهد خرید کند و هنگام پرداخت، با استفاده از کوپن یا کد تخفیف خود، مقدار مشخصی تخفیف دریافت نماید. 


4)     ارتباط با مشتری

دوران بازاریابی‌های یک طرفه مدت‌هاست که به سر آمده و امروز کسب و کاری موفق خواهد بود که بهتر بتواند با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. تنوع بالای محصولات با ویژگی‌های مختلف و وجود انتخاب‌های فراوان پیش‌روی مشتریان، سوالات بسیاری را در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند و قبل از خرید، به دنبال پاسخ این سوالات می‌گردند.

این افراد معمولا از کسی خرید می‌کنند که بهتر بتواند به سوالات آن‌ها پاسخ بدهد. به همین خاطر مهم است که اولا در تمام جاهایی که مشتریان احتمالی شما حضور دارند، به صورت فعال حضور داشته باشید تا در صورت نیاز،
آن‌ها بتوانند به آسانی با شما ارتباط برقرار کرده و سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند. ثانیا باید، به بهترین شکل و با بیشترین سرعت به درخواست‌های مشتریانتان پاسخ دهید.

ایجاد اکانت در شبکه های مختلف اجتماعی، اختصاص یک شماره تلفن و ایمیل و همچنین ایجاد چت باکس در وبسایت، می‌تواند گزینه‌های خوبی برای ارتباط با شما، در اختیار مشتریان قرار دهد. این راه‌های ارتباطی را ایجاد کرده و در مورد آن به مشتریان خود اطلاع رسانی نمایید.

5)   مدیریت حرفه‌ای مشتریان

مشتری را می‌توان قلب هر نوع کسب و کاری دانست. یک مشتری وفادار می‌تواند بهترین تبلیغ برای کسب و کار شما باشد و سود بسیاری را به سمت شما سرازیر کند. تکنیک‌های بسیاری وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا مشتریان وفادار زیادی داشته باشید. شناخت و استفاده از این تکنیک‌ها و مدیریت صحیح مشتریان چالشی است که تعیین خواهد کرد سهم شما از بازار چقدر باشد و تا چه میزان اوج بگیرید. موضوعی که این روزها به چالشی بزرگ برای صاحبان کسب و کارهای مختلف در ایران تبدیل شده است.

نر‌م‌افزار باشگاه مشتریان «شکلات»، یک نرم‌افزار قدرتمند در زمینه مشتری‌مداری است که تمام این تکنیک ها را به صورت یک‌جا در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار داده و خلا موجود در زمینه مشتری‌مداری حرفه ای در ایران را تا حد بسیار زیادی پر نموده است. نرم‌افزار شکلات شما را قادر خواهد ساخت تا به راحت ترین شکل مشتریان خود را مدیریت نموده و با استفاده از روش‌های مختلف، وفاداری آن‌ها را به بالاترین سطح برسانید.

داشتن یک باشگاه مشتریان حرفه‌ای کمک خواهد کرد تا هیچ یک از مشتریان را از دست ندهید و آن‌ها را با طعم شیرین مشتری‌مداری واقعی آشنا کنید. 

امکانات نرم‌افزار باشگاه مشتریان شکلات

نرم‌افزار باشگاه مشتریان شکلات، هرآنچه را که برای مدیریت حرفه ای مشتری خود نیاز داشته باشید، در اختیار شما قرار خواهد داد. برخی از امکانات فوق‌العاده این نرم‌افزار شامل موارد زیر می‌باشد:

·        صدور کارت عضویت و وفاداری برای مشتریان

·        برگزاری کمپین های تبلیغاتی و تخفیفات مناسبتی

·        داشتن اپلیکیشن اختصاصی برای فروشگاه

·        امتیازدهی بابت خرید و خرج امتیازها و خرید کالا با استفاده از امتیاز

·        شارژ حساب مشتریان و امکان خرید با استفاده از مبالغ شارژ شده در حساب مشتریان

در بازار امروز، شما باید مشتریان خود را همچون یک نهال درنظر بگیرید. چنانچه از نهال‌های خود به دقت مراقبت کنید و نیازهای مختلف آنان را به درستی تامین نمایید. با اندکی تلاش و صبر، شاهد خواهید بود که روزی این نهال‌ها به درختانی پربار تبدیل شده و شما خواهید توانست از ثمرات آن‌ها به مقدار فراوان بهره‌مند شوید. بازار تجارت نیز دقیقا به همین گونه است. چنانچه به مشتریان خود توجه نموده و رضایت آنان را تا حد ممکن جلب نمایید، پس از مدتی، صاحب گروه بزرگی از مشتریان وفادار خواهید بود که شما را از سود فراوانی بهره‌مند خواهند کرد. بر همین اساس، باید گفت که دنیای بازاریابی امروز، بر مشتری مداری استوار است و هر چه در این زمینه موفق‌تر عمل نمایید، کسب و کار پررونق‌تری خواهید داشت.


برای خواندن سایر مقالات به صفحه ی وبلاگ وب سایت نرم افزار باشگاه مشتریان شکلات مراجعه کنید برای این کار کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد