نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان و معرفی همه ی امکانات آن

نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان و معرفی همه ی امکانات آن

باشگاه مشتریان چیست و چرا برای کسب و کار شما ضروری است؟

جذب مشتری جدید برای یک شرکت بسیار هزینه‌بردارتر از حفظ مشتری‌های موجود است. شرکت‌های دوراندیش با ایجاد باشگاه مشتریان و ارائه خدمات ویژه به مشتریان سابق خود، آن‌ها را راضی نگه می‌دارند تا دوباره برای خرید یا اخذ خدمات به ایشان مراجعه کنند. به این ترتیب علاوه بر جذب مشتری جدید، با حفظ مشتریان سابقشان تعداد مشتریان و در نتیجه و فروششان را چند برابر می‌کنند.

 

 

باشگاه مشتریان (Loyalty Club) چیست؟

باشگاه مشتریان، خریداران را ترغیب می‌کند که به وب‌سایت‌هایی که قبلاً از آن‌ها خرید کرده‌اند برای خرید مجدد مراجعه کنند. برای نمونه با ارائه پیشنهادهای خاص به مشتریان عضو باشگاه مثل دسترسی پیشرفته به محصولات جدید، تخفیف‌های شگفت‌انگیز یا حتی گاهی عرضه کالاهای رایگان اشاره کرد.

برای عضویت در باشگاه، مشتریان اطلاعات شخصی خود را در شرکت ثبت می‌کنند و یک شناسه منحصربه‌فرد مانند شناسه عددی یا کارت عضویت به آن‌ها داده می‌شود و هنگام خرید یا استفاده از آن شناسه استفاده می‌کنند.

اهمیت باشگاه مشتریان برای کسب و کارها

باشگاه مشتریان چیزی است که شرکت‌ها باید برای داشتن آن اشتیاق داشته و حتماً آن را طراحی کنند. مشتری‌های وفادار به برند شما، مدت زمان بیشتری را در وب‌سایتتان سپری می‌کنند. آن‌ها همچنین درباره برندتان با دوستان و نزدیکان خود دائماً صحبت می‌کنند که این امر نرخ مراجعه به وب‌سایتتان را افزایش خواهد داد.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا باشگاه مشتریان برای کسب و کارها اهمیت دارد:

  • مشتریان برای برندهای موردعلاقه خود بیشتر هزینه می‌کنند.
  • مشتریان وفادار بیشتر از بقیه افراد پول می‌پردازند.
  • مشتریان وفادار در مورد تجربیات مثبت برند شما با خانواده و نزدیکانشان صحبت می‌کنند. بازاریابی دهان به دهان بیشتر از محتوا و تبلیغات مارک‌دار در جذب و هدایت مشتریان جدید مؤثر است و در ادامه این مشتریان جدید به مشتریانی وفادار تبدیل می‌شوند که احتمالاً بیشتر از حد متوسط پول پرداخت می‌کنند.

 و در دنیایی که صدها گزینه مختلف برای تقریباً هر کالایی یا خدمتی که مشتری می‌تواند خریداری کند وجود دارد، اگر مشتریان برای خرید مجدداً به شما مراجعه کنند ارزشمند است و نشان‌دهنده آن است که مشتری برند شما را دوست دارد و به آن اعتماد می‌کند.

این امر اثبات می‌کند که کاربران ارزشی را که به عنوان مشتری شما به دست می‌آورند، از قیمت‌های پایین برندهای دیگر و کالاهای متفاوت آن‌ها برایشان جذاب‌تر است.

اکنون که دانستیم حفظ مشتریان فعلی یک کسب و کار امری مهم و کم‌هزینه‌تر از جذب مشتری‌های جدید است به بررسی ویژگی‌های باشگاه مشتریان کارآمد می‌پردازیم.

یک باشگاه مشتریان کارآمد (Effective Loyalty Club) چه ویژگی‌هایی دارد؟

تنها ایجاد یک باشگاه مشتریان کافی نیست. باشگاهی که ایجاد می‌کنید باید با ارائه خدمات و پیشنهادات ویژه به مشتریان بتواند نظر مثبت ایشان را جلب کرده و آن‌ها را برای خرید مجدد ترغیب نماید. به این منظور می‌توانید راهکارهای زیر را استفاده کنید.

باشگاه مشتریان

یک باشگاه مشتریان کارآمد بدون ترمز است

ورود و استفاده از باشگاه مشتریان باید ساده باشد. مردم نمی‌خواهند همه اطلاعات شخصی خود را هنگام ثبت‌نام به اشتراک بگذارند، به خصوص اگر هنگام ورود به وب‌سایت قبلاً ثبت‌نام کرده باشند.

همچنین بیشتر افراد در کیف پول خود جای کارت دیگری ندارند. اگر ایده فعلی و یا برنامه موجود شما به کارت نیاز دارد، روش‌هایی را در نظر بگیرید تا پیگیری آن کارت اختیاری باشد.

پاداش‌های ویژه و جذابی برای وفادارانتان در نظر بگیرید

از به کار بردن کلمه انحصاری نترسید. اگر چیزی در دسترس همه باشد، دیگر منحصر به فرد نیست. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که افراد به باشگاه مشتریان می‌پیوندند، گرفتن چیزی خاص یا بی‌نظیر است. حتی اگر عضویت در باشگاه مشتریان برای همه مشتریانتان فراهم بود، کاری کنید که مشتری‌ها درک کنند عضو یک باشگاه هستند نه یک لیست ساده از اسامی مشتریان.

پیشنهادهایی که اعضا باشگاه دریافت می‌کنند باید متفاوت از پیشنهاد‌هایی باشند که قرار است مشتری‌های جدید را جذب خود نماید.

کمپین‌های وفاداری خود را تکرارپذیر کنید

اگر مشتریان شما احساس کنند که فقط برای خرید دومشان فلان مبلغ تخفیف دریافت می‌کنند، برای خرید سوم یا چهارم به وب‌سایت شما مراجعه نمی‌کنند.

البته مدنظر داشته باشید که اگر این تخفیف برای خریدهای دهم یا یازدهم بگذارید، این امر برای مشتری دور از دسترس است و احتمال مشارکت مشتری کاهش خواهد یافت.

یک باشگاه مشتریان کارآمد، مشتری را وادار به اقدام می‌کند

باشگاه مشتریان باید اعضا را ترغیب به اقدام کند. یک پیشنهاد قانع کننده ارائه کنید که مشتری به انجام آن تمایل داشته باشد.

در عین حال نباید تعداد درخواست‌ها برای اقدام آن‌قدر زیاد باشد که مشتری خسته شده و کلاً از عضویت در باشگاه انصراف دهد.

یک برنامه کارآمد برای حفظ وفاداری مشتری باید متقابل باشد

اگر از کمی پیچیدگی در طراحی باشگاه مشتریان خود استفاده کنید، می‌توانید از مشتری اقدامات بیشتری را طلب کنید. این امر ماندگاری مشتری شما را حفظ خواهد کرد.

هنگام طراحی باشگاه مشتریان سعی کنید تعامل خود با مشتری‌تان را بر مبنای معامله برد-برد تنظیم کنید. به این منظور از ایشان بخواهید در مقابل تخفیفاتی که می‌گیرد اقدامات متقابلی انجام دهد (برای مثال معرفی مشتری جدید یا موارد این‌چنینی). بگذارید او درک کند که کسب و کار شما ارزش واقعی به او می‌دهد.


منبع و ادامه :

https://shokolat.app/blog/%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد