در بخش اول به مراحل اولیه ساخت باشگاه مشتریان پرداختیم. در بخش دوم ساخت باشگاه مشتریان را تکمیل می کنیم. تا جایی که ممکن باشد از اطلاعات مفید و مختصر استفاده می کنیم تا برای شما عزیزان مفید باشد.
نگهداری و پایدار ماندن اطلاعات
فرض را بر این بگیرید که شما نرم افزار باشگاه مشتریان را راه اندازی کرده اید. بعد از گذشت مدت زمانی تقریباً طولانی مثلاً یک سال، از تاریخی که شروع به جمع آوری اطلاعات مشتریان کرده اید و ساخت باشگاه وفاداری را به اتمام رسانیده اید می گذرد.
ناگهان اتفاقی غیر مترقبه رخ می دهد. به عنوان مثال سیستم کامپیوتری یا تبلتی که از آن در فروشگاه برای ارتباط با مشتریان وفادار خود استفاده می کردید خراب می شود یا اصلاً دزدیده می شود. حالا چاره چیست؟ راه اندازی باشگاه لویالتی و تمامی آن زحمات به هدر رفته است؟
ممکن است با خودتان بگویید یک بک آپ گرفتن از اطلاعات راه حل این مشکل است. ولی نباید این نکته را فراموش کنید که گرفتن مکرر نسخه های پشتیبان علاوه بر به وجود آوردن دغدغه های فکری و کار اضافی خیلی هم کاربردی نیست. علی الخصوص برای هنگامی که شما دارای شعبه هم باشید. و یا این که نسخه بک آپ یا پشتیبان برای دو یا سه روز قبل باشد.
آن موقع تازه متوجه می شوید که دردسر و نارضایتی مشتری یعنی چی! مشتری هایی که اطلاعات ثبت شده و اطلاعات گم شده آن ها و یا امروز به شما برای خرید از کارت مراجعه نموده اند.
اوضاع زمانی بدتر از اینی که هست می شود که کارشناس فروش شرکتی که شما از آن نرم افزار را تهیه کرده اید پشتیبانی ضعیفی داشته باشد و با تأخیر به محل کسب و کار شما و شعبه های شما برای رفع مشکل مراجعه کنند.
تنها توصیه ای که می توانم به شما ارائه دهم این است که قید سیستم ها و نرم افزارهای لوکال (محلی) را بزنید و از سیستم هماهنگ و یک تکه و یکپارچه و تحت وب استفاده کنید. در این صورت ثبت اطلاعات و هماهنگ سازی در کسری از ثانیه رخ می دهد.
پشتیبانی و ارائه بروز رسانی رفع مشکل
ممکن است در نگهداری باشگاه لویالتی شما سوالات و نیازهای جدیدی داشته باشید. از این بابت پشتیبانی مناسب و ارائه آپدیت ها و بروزرسانی های نرم افزارای جدید و بروز می تواند مانند یک فرشته نجات برای کسب و کار شما عمل کند.
به فکر این باشید که به عنوان مثال برای اضافه کردن یک امکان نرم افزاری کوچک که می تواند فروش شما را برای مدت زمانی کوتاه یا بلند دو یا سه برابر کند. شما ماه ها در انتظار کارشناس مربوطه باید بنشینید تا در محل کسب و کار شما حاضر شود و این بروز رسانی را به شما ارائه کند
این جاست که قضیه واقعاً مشقت بار، سخت و اعصاب خرد کن می شود یا هنگامی که در استفاده از سیستم، یک مشکل کوچک دارید و باید چند رز منتظر کارشناس مربوطه بمانید تا حضوری به محل کسب و کار شما یا تیم شما یا فروشگاه شما مراجعه کند. در این مورد نیز واقعاً ضرورت استفاده از سیستم های تحت وب به معنای واقعی کلمه احساس می شود.
سرعت صدور کارت و سیستم های هماهنگ
این مورد در ساخت باشگاه وفاداری بسیار جالب است. فرض کنید مشتری به محل کسب و کار شما یا فروشگاه شما مراجعه کرده است.شما برای وی کارت تخفیف صادر کرده اید. این موضوع که مشتری کارت را در شعبه 2 دریافت کرده و حالا می خواهد به شعبه یک کسب و کار شما مراجعه دیگری داشته باشد.
پشتیبانی از سیستم نرم افزار باشگاه مشتریان
همچنین در مدت زمان کوتاهی بعد از مراجعه اول خود خرید دیگری را نیز انجام دهد و یا اصلاً شاید دوست داشته باشد از اعتبار کیف پول خود که قبلاً شارژ شده است استفاده کند و آن را خرج کند، وجود این امکان در باشگاه لویالتی دارای اهمیت بسیار زیادی است. این یعنی این که همگام سازی و هماهنگ سازی در لحظه که با توجه به تجربیات در ارائه اپلیکیشن لویالتی تحت یک پلتفرم مانند ویندوز یا وب، سیستم تحت وب را به شما پیشنهاد می کنیم.
شفافیت و یک رنگی با مشتری
در راه اندازی باشگاه مشتریان سعی کنید نرم افزار باشگاه مشتریانی را انتخاب کنید که مشتریان شما در هر ساعت از شبانه روز امکان اطلاع از موجودی حساب خودش را، زیرمجموعه هایش را، و یا ریز تراکنش ها و خرید های خود را داشته باشد. ما در هنگام تولید نرم افزار باشگاه مشتریان شکلات کاملاً این موضوع را مد نظر قرار داده ایم تا مشتری ها پس از این که وارد پنل کاربری تحت وب خود امکان مشاهده تراکنش های مربوط به خود را در باشگاه وفادار داشته باشند.
بنابراین در راه اندازی باشگاه لویالتی تمامی این جوانب باید مد نظر قرار گیرد تا یک اپلیکیشن لویالتی مساعد و مطلوب و با کیفیت در اختیار مشتریان قرار گیرد.